Muğla’nın yurt dışında tanıtımı için büyük bir çaba var. Muğla’nın öne çıkması için büyük bir özveri gayreti var.
Tanınmış işadamı Sayın Ercan Gürkan tanıdığım gerçek bir Muğla aşığı.
Ağzından çıkan her iki sözden birisi Muğla. Muğla diyor da başka bir şey demiyor.
İşin ilginç yanı Muğla Evleri de Muğla’yı dünyaya tanıtamamış.
Bunun üzerine Muğla aşıkları kolları sıvamışlar. Muğlalıları heyecan içinde görüyoruz.
Ercan Bey'in de çok heyecanlı olduğunu görüyoruz.
İlk karşılaşmamızda, 'Muğla benim için her şeydir,' dedi Gürkan Bey.
'Muğla için elimden gelen her şeyi yaparım,' dedi.
'Var mısınız böyle bir tanıtım projesine,' diye de sordu. Yetinmedi!
'Sizi, Tekin Bey, isterseniz Muğla Ticaret Odası Başkanı, Bülent Karakuş ile tanıştırabilirim,' dedi.
'O size Muğla’yı anlatsın,' dedi ve hemen telefona sarıldı.
Yirmi otuz personelin çalıştığı iş yerini bıraktı, öne düştü, Bülent Bey’in makamında bulduk kendimizi.
Sayın Bülent Karakuş bir gün önce Rodos’tan gelmiş.
Fakat konu Muğla olunca, yorgunluğu falan bir yana bıraktı ve bizi kabul etti. Şimdi onun ofisindeyiz.
Sağ tarafta Gürkan Bey, karşımda Bülent Bey, Muğla söylenceleriyle, görkemli Muğla fantasyaları...
Muğla kent merkezinin tanıtımı üzerine onları dinliyorum. 'Uluslararası tanıtım, farklı bir şey,' diyor Bülent Bey.
'Bizim tanıtım materyaline ihtiyacımız var. En son Rodos'ta bir fuar açtık.
'Geçen ayın 30’unda.. Dün akşam bitti ve döndük. Biz oraya çok materyal götürdük.
'Avrupa’ya gittiğimizde de aynı materyalle tanıtım yapmak mümkün değil.
Yabancı dilde katalog, broşür götürdük. Burada gördük ki, ülkemizde kullanabileceğimiz şeylerin hepsini orada kullanmamız mümkün değil.
'Turizm Müdürlüğü’nün hazırladığı broşürümüz var. Biz, bunların dışına çıkmak istiyoruz.
'İnsanlar Muğla’yı merak etsin! İnsanlar standa girdi mi, “benim burayı bir görmem lazım, burda beni çeken şu var bu var,” desin.
'Muğla ile ilgili bir konsept oluşturmamız lazım.
'Benim aklımdan geçen, bundan sonraki herhangi bir yurt dışı fuarına gittiğimizde Muğla'yı anlatabilecek, insanları Muğla'ya çekebilecek şeyleri orda barındırmamız lazım.
'Datça’nın inciri ve bademi vardır. Biz standa onları götürdük, insanlar bunları kapıştı.
'Ama onu ticari bir meta haline dönüştürmek lazım. İşte, Muğla helvasını üç bin kişiye dağıttım orda, Rodos'ta üç bin kişi aldı yedi.
'Bunları daha derli toplu daha bir turizm, daha bir kültür varlığı olarak tanıtmamız gerekiyor.
'Merkez Muğla olarak.. ama bizim Ticaret Odası olarak da sorumluluğumuz var.'
Değerli İzleyici,
Muğla derken bir kent olarak 'merkez yerleşim' alanı vurgusu gerekiyor.
Muğla'yı seven insanlar var.
Muğla'nın marka olmasını isteyenler var. Muğla nasıl marka olabilir?
Muğla ulusal sınırlar içinde tanınıyor.
Fakat bu tanınma Muğla’yı bir turizm hedefi yapmaya yetmiyor.
Kimi işadamı kolları sıvadı ve Muğla'yı Marmaris, Bodrum gibi tanıtma seferberliğine kalkıştılar.
Oradan yayın yapıyor, Muğla Ticaret Odası Başkanı Sayın Bülent Karakuş ve işadamı Sayın Ercan Gürkan'ın tasarımlarını sizlere iletiyoruz.
Her şey Muğla için! Muğla ne yaparsa, nasıl bir tanıtım stratejisi uygularsa öne çıkar ve ulusal sınırların dışında bir marka olur?
Her marka olmanın da bir öyküsü var. Her tanışmanın bir öyküsü olduğu gibi.
Muğla Ticaret Odası Başkanı Sayın Bülent Karakuş ve işadamlarından Sayın Ercan Gürkan ile tanıştık.
Muğla’nın yurtdışında tanıtımı için büyük bir çaba, Muğla’nın öne çıkması için büyük bir özveri gayreti var Muğla’da ve onlarda.
Onlar ellerini taşın altına koymuşlar. Evet Muğla’yı kent merkezi olarak bir marka yapma zamanı geldi ve geçiyor.
Muğla’nın Bodrum’dan, Marmaris’ten eksiği nedir, söyler misiniz?
Muğla’nın marka olan öteki büyükkentlerden farkı nedir?
İkinci yazı bu konuda olacak.
Evet bir Muğla tanıtımı da bizden olsun...
Sevgi, içtenlik...
Tekin SonMez, Stockholm, 26 Nisan 2010
Foroğraflar; Feryal Özkale SonMez
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder